את גננת מסורה, שנותנת את כל כולה לגן כדי שיצליח ולא מפספסת אף שיטה להתמודדות עם הקשיים: קשיי קשב, מריבות, חוסר הבנה, ועוד. אבל הדרישות מהפיקוח, הבעיות התפקודיות, הרגשיות והמשמעתיות אצל הילדים, והצוות המצומק שאמור לעזור לך, בנוסף לניהול השוטף, מביאים אותך לאפיסת כוחות ומאלצים אותך להתעסק בכיבוי שריפות והטלת משמעת במקום… בחינוך.
הכנת מערכים מעולים, השקעת כל כך הרבה בעזרים, אבל בסוף עוד יום של מלחמת התשה, את שוב מגלה שבלתי אפשרי, לשלב בין הפרעת הקשב של ישי, לחולמנות של נועה, למסורבלות של דינה ולאימפולסיביות של שני, שהופכות כל ריכוז למאבק משמעתי וכל הפסקה לקקפוניה של צעקות ובכיות ומרחיקה את ‘גן החלומות’ שלך אל מעבר להרי החושך…
את נורא רוצה שזה יצליח, אבל בינינו,
כמות המשימות והאתגרים שעומדים בפנייך,
באמת מיועדים לצוות שלם ולא לגננת עם סייעת או שתיים…
איך זה אפשרי? את שואלת. הרי אין תקן לעוד סייעות… נכון. אבל הבשורה שלנו עבורך איננה להוסיף עוד סייעות ואפילו לא מרפאה בעיסוק או מורת שילוב…
הבשורה שלנו הרבה יותר חדשנית, יצירתית ומרחיקת לכת, מכל מה שיכלת לחשוב עליו
והיא עומדת להפוך בקרוב מאד את כל ההתנהלות בגן שלך ולמשך כל השנה!
‘טימיינד’ היא תוכנית חצי שנתית להקניית
מיומנויות תפקודיות וניהוליות לילדי הגן הכוללות:
תכנון, עכבה, הפעלה, מיקוד במטרה וזיכרון עבודה והיא עושה זאת בדרך כיפית, מהנה ומרתקת, באמצעות פעילות אינטראקטיבית, דמויות משעשעות ומשחקים.
התוכנית מבוססת על הבנת תפקודים ניהוליים מ’מודל ברקלי’ (2014) וגישות ללמידה פעילה ומשחוק ומוכחת מחקרית כיעילה ביותר, ביצירת פניות ללמידה אצל ילדי הגן, עם מינימום הפרעות, ריבים ומוסחות. במילים אחרות, לפני שנגשים ללמד ילדים צבעים, צורות ומושגי יסוד, מלמדים אותם לנהל את עצמם: את הנפש, ההתנהגות, הרגשות, לערוך ארגון פנימי ועוד.
כתוצאה מכך הילדים מפתחים מסוגלות לשבת במהלך הריכוז בשקט, ללא הסחות וללא מריבות, מסוגלים להתארגן בקלות ובמהירות, להתאפק ולגלות סבלנות ולא פחות מכך – ערים לצרכים הרגשיים של עצמם, לומדים לווסת רגשות ולשתף את החברים במשחק. רק תחשבי על התענוג הזה לשבת ולהשתתף בריכוז שלם מתחילה ועד סוף וללמד משהו חדש, ציבור שלם של ילדים שרוצים ללמוד!
התוכנית כוללת מערכי שיעור עבור שישה חודשים כשבכל חודש מתמקדים במיומנות ניהולית אחרת, כשהמיומנויות מיוצגות על ידי דמויות משעשעות ומאויירות.
כל אחת מתוך 6 המיומנויות הניהוליות כוללת:
דמות מאויירת עם שם ייחודי.
דמות שמע בעיבוד מותאם לילדים.
‘צוות’ הדמויות המסמלות את התפקודים הניהוליים, הנם:
‘תום התמרור’, ‘ליבי המראה’, ‘מוני מצלמוני’, ‘סולמי’
ו’מיסטר הגה’ שבראשם עומד ה’אדון מוחון’.
טימיינד כאמור מתוכננת ל-6 חודשים בגן הילדים ומשתלבת בצורה מושלמת בתוכנית הקיימת. מדי חודש הילדים לומדים על תפקוד ניהולי חדש, כשלכל חודש ישנה ערכת לימוד מלאה, הכוללת מערכי שיעור, סיפורי שמע, הפעלות לחצר, להפסקות, לבית ומגוון עזרים דידקטיים.
במילים אחרות, כל מה שעלייך לעשות, זה פשוט לפתוח את הערכה הייעודית לאותו חודש, ללחוץ על ‘פליי’, לחלק את דפי העבודה
ו… הכל מוכן לך!
ההמלצה שלנו שהילדים יחוו את התוכנית כל שנה מחדש, במשך 3 שנות הגן וכך יפתחו עד למקסימום את התפקודיים הניהוליים שלהם. הם ירוויחו בגדול, כי ירכשו מיומנויות לחיים ויגיעו בשלים ומוכנים לכיתה א’ ואת תרוויחי, קודם כל סיפוק ענק, על כך שעזרת לכל ילד למקסם את החוזקות שלו וכמובן תיהני מגן ממושמע יותר, אסוף יותר ושתענוג ללמד בו!
לא תאמיני אבל טימיינד לא דורשת ממך כלום. אין צורך שתעשי שום מאמץ או שינוי במערכי השיעור בגן, זאת משום שטיימינד תוכננה כך שתשתלב באופן מושלם עם תוכנית הלימודים שלך לאורך השנה! ממש ‘העתק והדבק’. במילים אחרות, ברגע שהצטרפת לתוכנית, מערך השיעור המותאם לנעשה בגן כבר מוכן לך, כולל עזרי הלימוד וכל מה שנחוץ.
עבור חמש שנות מחקר ופיתוח פלוס מאות שעות תכנון והפקה, עבור תוכנית שנרכשת לכל החיים וניתן להעביר אותה כל שנה למשך שנים ארוכות… וליהנות מילדים יותר ממושמעים, יותר רגועים והרבה יותר מאושרים, בגן שנעים לעבוד בו, בתחושת מימוש והגשמה, אנחנו מבקשות תשלום ממש סמלי:
עכשיו בהנחה של 30%
חחח לא להגזים. לא גאון אלא גאונות! ולמען האמת שתיים! J שתי נשות מקצוע, שהן גם אימהות ומכירות את גני הילדים מבפנים, שהחליטו להצטוות יחד ולהרים את הכפפה!
שילוב הכוחות ביניהן הוליד תוכנית חדשנית, שהיא כיפית ודידקטית ובעיקר – עושה לגננות ולילדים את החיים הרבה יותר קלים!
על החלק המקצועי מנצחת:
ד”ר ג’ניפר רחל בדמן – מרפאה בעיסוק מוסמכת ומרצה בבית הספר לריפוי בעיסוק באוניברסיטה העברית. משמשת כיועצת התפתחותית ומפקחת במרפאות ציבוריות ופרטיות, עם למעלה מ-18 שנות ניסיון קליני. המחקר שלה עסק בקידום בריאות אמהות חרדיות לילדים עם הפרעות קשב וריכוז ומאמריה פורסמו בכתבי עט וכנסים בינלאומיים.
על החלק המוסיקלי, ההפקה וניהול הפרוייקט מנצחת:
שרה אלחרר – מוזיקאית, יזמת ומפתחת מוצרים ללמידה באמצעות מוזיקה. מזה כעשור ומייסדת שיטת ‘שירשיעור’ שמקנה אסטרטגיות למידה לגילאי הגן באמצעות מוזיקה, שירים ומשחקים. הסדרות הפיזיות והדיגיטליות של ‘שירשיעור’ התקבלו בהתלהבות במאות גני ילדים ברחבי הארץ ואלפי ילדים נהנים כיום מהעשרה לשונית והכנה מקיפה ומקצועית לכיתה א’.
“זה מה שכל ילד צריך כדי להצליח בבית ספר ובחיים.”
למה שלא תנסי קודם כל למצוא אותן פה?
טיימיינד היא תוכנית חצי שנתית להקניית מיומנויות תפקודיות וניהוליות לילדי הגן, באמצעות שפה משותפת של הגננת והילדים, פעילות אינטראקטיבית, דמויות ידידויות ומשחקים.
התוכנית נמשכת שישה חודשים מלאים. מידי שבוע יש הרבה אופציות רבות ורב חושיות כדי להטמיע את התוכנית בגן.
הערכה כוללת: חוברת הדרכה לגננת, כרטיסי דמויות של אדון מוחון והצוות שלו, פסי שמע לכל דמות: שירים, ג’ינגל להטמעת המסר ושלושה סיפורים, משחק אטרקטיבי תואם לכל דמות.
בתוכנית יש שש דמויות עיקריות, כולל ‘אדון מוחון’, המוביל.
התוכנית מתמקדת באינהביציה, שליטה רגשית, זיכרון עבודה, תכנון וארגון, וניהול קשב ומעברי קשב.
לא, לאחר קריאת חוברת ההדרכה והבנתה, פשוט לשלוף וליהנות.
כן, התוכנית מיועדת לכלל ילדי הגן (גיל 3-6) ומותאמת לצרכים התפתחותיים שונים.
התוכנית משתלבת בפעילויות היומיומיות בגן, כולל זמן מפגש, חצר ומשחקי שולחן בוקר.
כן, התוכנית כוללת חוברת הדרכה מפורטת, כרטיסי פעילות ודפי עבודה לכל דמות.
התוכנית פותחה על ידי ד”ר ג’ניפר רחל בדמן, מרפאה בעיסוק, ושרה אלחרר, מוזיקאית ויזמת חינוכית.
כן, התוכנית מבוססת על מחקרים ומוכחת כיעילה ביצירת פניות ללמידה אצל ילדי הגן. התוכנית מבוססת על ‘מודל ברקלי’ וגישות ללמידה פעילה ומשחוק.
התוכנית מקנה כלים לפתח את היכולת להתרכז, לווסת התנהגות ולנהל מעברים, שכולם מסייעים לכלל הילדים הצעירים. זה הבסיס לשאר הלמידה כולל הכנה לקריאה וחשבון וגם מיומנויות חברתיות.
התוכנית מקנה כלים לשיפור היכולת להתרכז, לווסת התנהגות ולנהל מעברים, שכולם מסייעים לילדים עם קשיי קשב וריכוז.
כן, התוכנית כוללת רעיונות לפעילויות שניתן לעשות בבית גם כן ולא רק בגן. זה אפילו מאוד מומלץ.
בבית התוכנית פחות מובנית מאשר בגן אבל הערכה היא אותו ערכה. אפשר להשמיע את השירים וסיפורי השמע במשך הזמן בבית. עדיין מומלץ לעבוד רק על דמות אחת (תפקודי ניהול אחד) למשך חודש או אפילו חודשיים.
כן, התוכנית גמישה ומותאמת גם לצרכים של ילדים בגני חינוך מיוחד. מומלץ בגני עיכוב התפתחותי, גני תצפית, גני תקשורת בתפקוד גבוה. יש אפשרות להתאים לילדי מש”ה רק אז צריך הדרכה נוספת לכך.
לא צריך, התוכנית כוללת חוברת הדרכה מקיפה אך יש אפשרות להדרכה נוספת אם רוצים. אפשר לפנות למשרד טימיינד לפרטים נוספים teamind50@gmail.com.
הפעילויות משולבות לאורך היום, אך ניתן להקדיש להן זמן ייעודי של כ-20-30 דקות ביום במשך פעילות שכבר נעשית בגן (שעת סיפור, משחקי שולחנות בוקר, מפגש, חצר)
אם יש ביקוש, אפשר לפנות למשרד ולסדר הדרכה נוספת לפי הצורך.
התוכנית מקנה לילדים כלים לוויסות עצמי ושליטה בדחפים, מה שמוביל להפחתה בבעיות משמעת.
כן, יש עדויות חיוביות מגננות שראו שיפור משמעותי בהתנהגות ובלמידה של הילדים, שהשתמשו בעקרונות ורעיונות שנמצאת בערכה.
כן, ניתן להתאים את התוכנית לגנים דו-לשוניים עם הנחיות מתאימות.
התוכנית מקדמת תקשורת חיובית, שיתוף פעולה ואמפתיה, מה שמשפר את האווירה הכללית בגן.
כן, התוכנית מתעדכנת באופן קבוע בהתאם למשוב ולמחקרים חדשים בתחום.
התוכנית מקנה מיומנויות תפקודיות חיוניות שיסייעו לילדים במעבר לכיתה א’ ובהסתגלות למסגרת בית הספר, כמו המיומנויות לעצור ולתכנן שיעזרו בהכנה לקריאה וחשבון ועזרה בהתארגנות והכנת חומרים כמו קלמר ודפי עבודה שידרשו לעשות בכיתה א’.
כן, ניתן לקבל הדגמה והסבר מפורט על התוכנית לפני קבלת החלטה על רכישה. נא לפנות לטימיינד במייל teamind50@gmail.com ולבקש.
כן, התוכנית גמישה ומתאימה הן לגנים ציבוריים והן לגנים פרטיים.
התוכנית תואמת את הדרישות והסטנדרטים של משרד החינוך לגיל הרך.
כן, ניתן לקבל ייעוץ והכוונה להתאמת התוכנית לצרכים הייחודיים של כל גן.
מלאי את הטופס ונחזור אלייך עם כל הסבלנות!
קופי: ימימה ביסמוט // עיצוב ובניה: cabellis